Hier krijgt u alvast enkele lekkere suggesties:

Drank

Water of melk is de ideale drank bij boterhammen. Geef geen frisdrank mee. Als extra kan wel één klein flesje puur fruit- met groentesap.

Fruit en groenten

Verpak fruit of rauwe groenten in snoeppapier. Schil de appel en leg de stukjes kort in citroensap. Leg eens fruit of groenten tussen het brood. Gebakken appeltjes zijn heerlijk bij een bruine boterham.Geef eens een groenten en fruitshot mee, die zijn gemaakt van 100g groenten en 100 g fruit. Een goede stap in de richting van de aanbevolen 400g per dag.

Boterhammenbeleg of slaatjes

Koop eens pitabrood en stop ze vol met sla, worteltjes en kip. Maak er een gewoonte van om bij elk hartig beleg (kaas, vlees) een stukje sla, komkommer of tomaat bij te voegen. Geef frietjes mee, gemaakt uit komkommer wortel, kaas en brood. Een restje pasta van de avond voordien? Met tonijn, een hard gekookt eitje, wat komkommer en sla, ketchup wordt het echt smullen. Mozarella, tomaat, een druppeltje olijfolie en een blaadje basilicum. Het beleg apart meegeven smaakt meteen anders: plattekaas met vers fruit, blokje kaas, hapklare stukken chocolade.

Dessert

En waarom af en toe niet eens een dessertje toevoegen? Fruit is altijd goed, maar een lekkere frisse (fruit-)yoghurt al evenzeer.