Onderzoek toont aan dat een lichaam pas onbelemmerd kan rusten wanneer het zijn natuurlijke vorm kan behouden. Is dit niet zo, ondervindt het lichaam druk ter hoogte van de schouders en het bekken met wekprikkels en een slechte nachtrust tot gevolg.

Een goed ondersteunend systeem respecteert de vorm van het lichaam en laat je onbelemmerd rusten. De wervelkolom ligt in de correcte positie en kan op die manier herstellen en ook de beenspieren kunnen zich ontspannen, wat zorgt voor een optimale bloeddoorstroming.

Een slaapsysteem voor elk

Iedere slaper heeft een persoonlijk slaapprofiel en heeft dus ook een slaapsysteem nodig dat daarop afgesteld is. Toch slapen nog heel wat mensen op identieke bedbodems.

Het aanschaffen van een comfortabel, persoonlijk slaapsysteem is een investering in een beter en gezonder leven. Maar hoe vind je nu jouw unieke slaapsysteem? Deze 3 tips helpen je in je zoektocht: 

1. Je persoonlijk SLAAP-DNA®

Een slecht slaapsysteem kan problemen zoals slaaptekort veroorzaken waardoor je immuunsysteem verzwakt en je je minder goed voelt. Op lange termijn kan je zelfs rug- en nekklachten krijgen. Door je uniek SLAAP-DNA® te laten bepalen en dit te vertalen naar de keuze van een slaapsysteem afgestemd op jouw lichaam, krijg je de ondersteuning die je nodig hebt.

Het bepalen van je slaapsysteem aan de hand van het SLAAP-DNA® gebeurt in 3 stappen:

  • Je lichaamsprofiel wordt gemeten en voor een stuk ingebouwd in het bed.
  • De lattenhouders van de lattenbodem of de veren bij een boxspring zorgen voor een verdere aanpassing.
  • De fijnafstemming gebeurt met de matras

2. De natuurlijke S-vorm

Bij de aanschaf van een bed is het belangrijk dat de matras en bedbodem de natuurlijke s-vorm van je lichaam tijdens het slapen respecteren. De schouders en het bekken hebben voldoende ruimte nodig, maar de holle lendenzone, het hoofd en de benen moeten dan weer extra ondersteund worden.

3. Voorkom allergieën

Kies eerst en vooral voor een anti-allergie hoes rond de matras of een allergeen membraan rond de kern van de matras en het kussen. Het is natuurlijk ook belangrijk het bedtextiel regelmatig te wassen. Bovendien moet je ook je vloerbekleding en gordijnen eenvoudig kunnen reinigen, en je kamer regelmatig verluchten. Zo zullen er meteen een pak minder allergieën in je slaapkamer zijn.