Een goede nachtrust is essentieel om de dag energiek door te komen. Je slaapt ongeveer acht uur per dag, dat is een derde van je leven! Beeld je in dat je wervelkolom al die tijd verkeerd ligt en je snapt meteen waar je rugpijn vandaan komt. Sta je ‘s morgens op met pijn in de onderrug of word je ‘s nachts wakker? Dan is het hoog tijd om van matras te veranderen!

 

Maatwerk
 

Op welke matras slaap je het best? Een harde, een zachte, een dikke of dunne? Elk lichaam is anders, dus past niet elke matras voor iedereen. Je draagt toch ook geen schoenen die te klein zijn? Een ergonomisch slaapsysteem op maat is daarom dé oplossing. Maatwerk geeft jouw lichaam de nodige ondersteuning en drukverlaging. Door een aangepaste drukverdeling wordt de regeneratie van de tussenwervelschijven gestimuleerd tijdens het slapen en vermijd je dat je regelmatig wakker wordt. Zo sta je ‘s morgens volledig uitgeslapen op - zonder rug- of nekpijn - en kan je fris aan de dag beginnen.
 


Meer bewegen is de boodschap. Een goede afwisseling tussen zitten, staan en bewegen op kantoor geeft jou de energie die je nodig hebt tijdens je werkdag.


 

Op het werk
 

Goed slapen is één ding, maar daar stopt het niet mee. Ook tijdens de dag is het belangrijk om je lichaam en geest fit te houden, om actief te blijven door de dag heen. Het is brandend actueel: de hele dag stilzitten is ongezond. Een passieve werkhouding is de grootste oorzaak van rug- en nekpijn, maar ook van hoofdpijn, maagpijn, vermoeidheid en andere stresssymptomen.

Een goede afwisseling tussen zitten, staan en bewegen op kantoor geeft jou de energie die je nodig hebt tijdens je werkdag. Meer bewegen is dus de boodschap. Maar hoe krijg je dat voor elkaar op kantoor? Ergo-dynamisch kantoormeubilair maakt het makkelijk om in beweging te blijven, zonder dat je daar veel inspanningen voor moet doen.

 

Ontspannen naar bed
 

Wanneer je thuiskomt, liggen er vaak nog wat huishoudelijke taken op je te wachten. Koken, poetsen, de kinderen instoppen, de hond uitlaten, enz. Allemaal dingen die energie van je vragen. Het is dan ook belangrijk om je lichaam en geest even te ontspannen en te laten recupereren voor je gaat slapen. Dat zal je helpen om sneller in slaap te vallen.

Plof echter niet in eender welke zetel, maar zorg ervoor dat je lichaam in een goede houding zit. Om goed te kunnen recupereren moet het lichaam, en vooral de (onder)rug en nek, in elke positie juist ondersteund worden. Op die manier wordt zowel zittend als liggend veel druk van het lichaam

weggenomen en ontspan je ten volle zonder ongemak of pijn. Een relax of salon met ergonomische functies schenkt jou het nodige comfort om dat ultieme zen momentje te bereiken.