Overal yoga

Voor al die mensen laat Emma Silverman in Yoga zonder les zien hoe je ook van yoga profiteert als lessen niet in je agenda passen. Yoga zonder les biedt korte stap-voor-stapseries met oefeningen en ademhalingstechnieken die je kunt toepassen als je in een vliegtuig zit, bij de bushalte staat of wacht tot het water kookt. Ook vind je hier series die helpen bij dagelijkse klachten als zere voeten, gevoelige polsen, gespannen schouders, lage rugpijn, vermoeidheid en zelfs liefdesverdriet.

Weinig tijd

Het boek is geheel geïllustreerd wat het erg makkelijk maakt om de verschillende yogahoudingen juist uit te voeren. Bij iedere houding staat ook de naam waaronder deze bekendstaat. Elke serie omvat de warming up, de volledige yoga-oefening en de cooling-down. Als je weinig tijd hebt, haal je bij elke houding binnen de serie één keer adem, tenzij anders staat aangegeven. Doe je liever een langere sessie, hou elke houding dan iets langer vast of combineer een paar series.

Yoga kan je werkelijk overal uitvoeren, zelfs op het vliegtuig!

Op je stoel
1. Adem diep in, naar je buik, omhoog naar je flanken en door naar je borst. Adem langzaam uit en laat de lucht ontsnappen via je borst, flanken en buik. 2. Zittende meditatiehouding: beweeg je nek, schouders, polsen en enkels. 3. Strengel je vingers ineen en til je armen boven je hoofd. Beweeg zachtjes van links naar rechts, stretch zijwaarts. 4. Pak de hoofsteun van de stoel voor je, laat je hoofd en nek zakken en trek de bovenkant van je rug op. Schuif iets naar voren op je stoel, leg je handen op je achterhoofd om je borstkas zachtjes te openen. 6. Breng zittend je rug in de kat-/koehouding 7. Gebruik je armenleuningen voor de Zittende Torsie. Draai beide kanten op.
Op het vliegtuig
8. In de rij voor de toiletten, NATARAJASANA (danser). Herhaal aan de andere kant. 9.Tadasana (berghouding) 10. PAVANA MUKTASANA (Staande windhouding). Herhaal aan de andere kant. 11. Tadasana. 12. Zittende Tadasana.